Cuma, Nisan 25, 2008

Bel Soğukluğu

Önce idrar yolunda sızlama ardından ağrılı idrar yapma gibi şikayetler ortaya çıkar.İlk olarak süt kıvamında olan akıntı giderek koyu cerahat görüntüsü alır.Kadınlarda belirtilerin ortaya çıkması 1-3 hafta kadar zaman alabilir.İdrar şikayetleri olabileceği gibi vajinal akıntıile de kendini gösterebilir.Anal(makat yoluyla )ilişki ile bulaşması halinde anüs bölgesinde ve dışkılama sırasında rahatsızlık hissi duyulur.Oral (ağız yoluyla)seks de bulaşma olabilir Böyle hallerde boğazda ve bademciklerde kızarma iltihaplanma ,yutkunurken ağrı gibi şikayetler görülebilir.

Mikrobun göze bulaşması halinde cerahatli konjonktivit (göz zarı iltihabı) görülebilir.
Neisseria gonorrhea adı verilen bir bakteri ile bulaşan belsoğukluğunun tedavisinde antibiyotikler kullanılır. Hastanın ve hastalığın durumuna uygun olarak doktorun belirleyeceği antibiyotikleri yine doktorun belirleyeceği doz ve sürede kullanarak hastalıktan kurtulmak mümkün olabilmektedir. Tedavi geciktirildiği taktirde prostat ve eklemler gibi diğer organlarda kronik iltihaplar yaratabileceği için tedaviye mümkün olduğunca erken başlamak yararlıdır.

Haber Editörü : yunus Örs
Haber Kaynağı : Genetikbilimi.com

4 yorum:

  1. yorumlarınız için tşkler ben 23 yaşında bir gencim hocam yaklaşık 3 aydır akıntı oluyor bende ve sürekli idrarım geliyor yanma oluyor bu cinsell istikrarıda acaba etkilermii bi sorum daha olcak acaba testiler aşağıya kadar sarkması normalmi şimdiden tşk ediyorum yorumlarınız için

    YanıtlaSil
  2. merhaba adsiz, bel soguklugu akinti disinda baska bir sorun yasatmiyor olsada ileride daha buyuk hastaliklarin habercisidir. Sen yaklasik 3 aydir yasadigini belirtmissin ki bu cok uzun bir sure. en kisa surede bir doktora gitmeli ve antibiyotigini almalisin. Bel soguklugu icin ignede vuruluyor eger igneyi tercih edersen hastaliga mudahale cok daha kisa surede gerceklesmekte. Doktora gittiginde testis probleminide gosterebilirsin, bu durum cok normal degil. Lutfen bu isi ihmale getirme ve en kisa surede doktora git...

    YanıtlaSil
  3. cvplarınız için tşk ediyorum ben bu testsiz ağrısı için soktora gititm ultrasyona girdim fakat bişi çıkmadı yalnız çok az bi varikoselin olduğunu sölediler o kadar önemli bişi değilmiş sarkma içinde yazları sıcaktan gevşeme gevşeyebiliyormuş beni pek tatmin etmedği için kafama taktım sizce birazda bendeki pskoljik olabilirmi çok tşk ediyorum

    YanıtlaSil
  4. Tekrar merhaba, doktorunuz yapmis oldugu aciklama bana sanki cok yeterli degilmis gibi geldi. Eger bel soguklugu geciriyor olsaydiniz eminim doktorunuz ilac veya igne verecekti, demek ki sorununuz bu degil. Ancak akintiniz oldugunu belirtmissiniz. Size tavsiyem baska bir doktora gorunmeniz. Varikosel icin size keci boynuzu onerebilirim cig ya da keci boynuzu pekmezi seklinde tuketebilirsiniz. Soylediginiz cok dogru bazi seyler psikolojik olarak takilinca dahada buyuyormus gibi gelebiliyor bizlere :)

    YanıtlaSil